MY PURE CRANBERRY JUICE ..

/
6 Comments
Bismillah

Assalamualaikum

hai 

okay...

a few days back..

like always tak ingat bile..kesian betul..(T.T)

aku n The Hub ade gi Plaza Angsana

yang dekat tampoi tu..=)

pegi situ sebenarnye ade appointment dengan kak aida..die beli shampoo..

pastu kebetulan ade Terengganu Showcase dlm Plaza Angsana tu..

pastu kebetulan lagi sekali ade Watson dlm Plaza Angsana tu..nak cari Cranberry juice..

so sementara tunggu kak aida sampai aku gi watson dulu..cari cranberry juice..

banyak sangat barang kat rak..sampai berpinar2 mata iolls nih..

pastu terus je direct gi kaunter tanye 

me : excuse me..nak tanya cranberry juice ade tak? (dgn senyuman manis di wajah)

salesgirl : ouh..craanberrrryyy juice ea..(sebut lambat2 ala2 slow motion + muke blur)

me : (expression muke dari tersenyum manis bertukar confuse)

salesgirl : akak pegi kat rak ni(sambil tunjuk rak yg aku diri tadi sambil mata berpinar2)..juice tu dekat bawah..haa..yg abg tu pegang..

me : (sepantas kilat aku tengok tangan sape nak amik cranberry juice aku tu..sbb penat cari cranberry juice kat mane2 susah nak jumpe..sekali rupanya tangan THE HUB!)

me: ouh okay..tu tgn husband i..thank you ea..=)

pastu terus meluru gi kat The Hub ..tak sempat dengar budak tu ckp 'sama2' ke tak..hihi

pastu kitorang grab sebab tinggal 1 je kat situ..

tadaa...ni die..


RM 39.++

500 ml

dah bayar sume kitorang masuk plak dekat GUARDIAN

ushar2 ar kan..ade cranberry juice yg same..

tapi yang kecik takde..botol besar 1 liter..botol kaca ye..

berat ya ampun..hihi

aku memang nak sangat cari cranberry juice nih sbb aku memang ade masalah 

bile bangun pagi je kan kite gi buang air kecik..

pas buang air kecik mesti rasa tak selesa mcm nak kene u.t.i (urine tract infection) or kencing kotor.

hari-hari okay..

before this kalau mcm tu aku terus je minum air masak bnyk2..

sebab nanti minum..pastu flush kan..

nanti lama2 okay..tp lame ar..cam nk tghri sikit..

kalau siang boleh la minum air bnyk2

kalau malam tido memangla tak minum air..

sebab tu bile bangun pagi aku rase mcm nak kene u.t.i

sampai rumah je... EXCITED jangan cakap la kan...

tak sabar nak minum..

teringat2 cranberry juice sedap hari tu..=)

cara minum :

50 ml sehari untuk perlindungan yang berkesan
 or
50 ml  3kali sehari untuk serangan u.t.i

aku try minum sikit...

PERGH!!!!

masam die tak tau nak cite cane..

aku kuat masam...

TAPI

untuk juice ni memang paling termasam yg pernah aku makan atau minum!

masam giler!

masa first minum tu aku kene minum 50 ml..

satu cawan kecik tu 25 ml..

so dua kali minum la kn..

sampai muke aku pun xtau macam mane mase minum tu..

tapi redha je la..nak baik kan...

so sekarang setiap hari masih minum 50 ml..

cume aku buat..

25 ml -pagi
25 ml -malam

so 1 cawan kecik je la sekali minum...huh! legaa..

so sekarang bangun tidur xde la rasa ketidakselesaan itu lagi..

so mood pun happy je..=)

korang memang patut ade k cranberry juice nih kat ruma..

mane tau tetibe kne infection...

dah ade dah..tinggal minum je..

sila bertabah nak minum 2 cawan kecik tu..hihi=)

so itu je nk share untuk kali nih..

semoga perkongsian ini bermanfaat untuk korang k..=)

till then people..

Assalamualaikum


Lot's Of Love,
Mrs.Zairi








You may also like

6 ulasan:

  1. mcm mana cara minum tu dia ada bg cawan utk.ukur ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tlg jawab..yup die bg cawan ukur skali

      Padam
    2. Cup dia bg bersekali dengan cranberry juice.

      Padam
  2. Ya.. Bnda wajib ada dlm peti sejuk sy.. Mmg kerap terkena uti.. Klu p luar lama2 contoh travel ke kenduri ke mmg kebarangkalian nk kena attack uti tu tinggi... Cranberry juice ni la penyelamat.

    BalasPadam
  3. Minum ni perlu tambah air tak?

    BalasPadam
  4. minum macam tu saje sebanyak 50ml kan

    BalasPadam